Опис
досвіду
роботи
вчителя
музичного мистецтва
та художньої
культури
Коцюби Ігоря
Мироновича
Головним
завданням реформування освіти поставленим у державній національній програмі є
запровадження в навчально-виховній роботі нових педагогічних інноваційних
технологій. Музична освіта, яка заснована на новітніх педагогічних технологіях,
виступає основою творчого розвитку духовної культури особистості. Пошук нових
ідей , нових шляхів спонукає звернути увагу на використання у практиці
викладання музики інноваційних технологій.
Музичне
мистецтво відкривається перед дитиною як процес становлення художнього образу
через різні форми художнього втілення (літературні, музичні, образотворчі). Іде
опора на виявлення життєвих зв'язків музики.. Урок музики стає не просто уроком
розвитку сенсорних музичних здібностей, а уроком мистецтва, коли розвиваються
всі психічні процеси: сприйняття, мислення, пам'ять, увага й, зокрема, музичні
здібності: тембровий слух, відчуття ритму, музичне мислення і т.д. Із цією метою
використовую в своїй роботі методи та прийоми інтерактивного навчання.
Інтерактивні технології дають змогу учням формувати характер; розвивати
світогляд, логічне мислення, зв`язне мовлення; виявляти й реалізовувати
індивідуальні можливості; сприяють створенню атмосфери творчої співпраці.
Інтерактивні технології можна ефективно використовувати як під час засвоєння
нових знань, так і під час застосування набутих знань, умінь та навичок. Це
може відбуватися одразу після викладення нового матеріалу, замість опитування,
на спеціальному уроці, присвяченому застосуванню знань, умінь та навичок або
бути частиною уроку узагальнення.
Працюючи за інноваційними технологіями особливу
увагу намагаюсь приділяти інтерактивному навчанню. Тому і впроваджую такі
інтерактивні методи і технології:
Слово-слово-речення-запитання-відповідь.
·
Вірю - не вірю.
·
Митці та їх твори.
·
Музичне доміно.
·
Запитання – відповідь.
·
М’яч із термінами.
·
Ланцюжок.
·
Асоціації.
·
Знайди пару.
На уроках музичного мистецтва я застосовую сучасні інформаційні
технології: мультимедійні навчальні програми з музичного мистецтва, конструктор
уроку (5-7кл), презентації, документальні фільми, ресурси глобальної мережі
Інтернет.
Застосування
ІКТ на уроках музичного мистецтва сприяє всебічному і гармонійному розвитку
особистості дитини, насамперед розвитку її творчих здібностей та дозволяє :
Ø
підвищувати
продуктивність уроку;
Ø
підвищувати
якість рівня використання наочності на уроці;
Ø
об’єктивно та
своєчасно проводити контроль та підведення підсумків ;
Ø
дозволяє залучити учнів до створення творчих
робіт ;
Ø
підвищувати пошук інформації з найрізноманітніших джерел;
Ø
розвивати
самостійне мислення.
Інтеграція уроків музичного мистецтва з комп’ютерними технологіями дозволило мені зробити уроки більш цікавими,
якісними, яскравими, візуальними, творчими. Комп’ютер перестає бути джерелом інформації, а стає організатором
навчально - пізнавальної діяльності школярів.
У своїй роботі застосовую різні
форми навчання: індивідуальну роботу, роботу в групах,
колективну роботу, роботу в парах; використовую різноманітні творчі завдання,
казкові сюжети, музично-дидактичні ігри, театралізовані
ігри.
З усієї
різноманітності ігор на уроках музики доцільними є ігри музично-дидактичні,
сюжетно-рольові та проблемно-моделюючі. Я
використовую ігри-загадки, ігри-змагання, які
сприяють засвоєнню, закріпленню знань, оволодінню способами пізнавальної
діяльності, сприяють формуванню в дітей навичок музичного сприймання, вмінню
розрізняти висоту, тембр, силу і тривалість звуку, планомірно розвивають
висотний, динамічний, ритмічний і тембровий слух.
У ході інтерактивного навчання учні вчаться робити вибір, шукати і
аналізувати інформацію, захищати свою точку зору, добирати найбільш переконливі
аргументи. При цьому навчальний процес
відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учнів, вони обмінюються думками, ідеями, пропозиціями.
Інтерактивні методи навчання сприяють
формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери
співпраці та більш високому рівню засвоєння
матеріалу учнями.
Уроки музичного мистецтва проведені нетрадиційно, стимулюють творчість
учителя й учнів, створюють сприятливі умови для спільної співпраці.
Сповнені яскравих вражень, невимушеного
спілкування, демократичні за своєю суттю, такі уроки допомагають зацікавити
учнів музикою, внести певні емоції в міжособистісні стосунки в класі.
Нестандартна
типологія уроків допомагає створити позитивну мотивацію навчальної діяльності,
що надзвичайно важлива в роботі з школярами.
Дуже важливим є розвиток навичок
правильного співацького дихання у дітей. Тому у своїй роботі я звертаюся до
різних видів «Дихальної системи О.Ємельянова», яка дає можливість в ігровій
формі привчати дітей до глибокого, активного співацького дихання.
Поступово на кожному уроці я розвиваю в
учнів музичний слух, музичну пам’ять,
почуття ритму, творчу уяву, фантазію, вокально-хорові навички, вміння і
знання мистецтва.
Я намагаюся, щоб урок був
високої якості, і тому використовую інноваційні підходи разом з традиційними
формами і методами, інтерактивні методики навчання; особистісно орієнтовані
педагогічні технології; компетентнісний підхід; інформаційно-комунікаційні
технології; спрямованість на соціалізацію учнів.
У школі керую вокальним гуртком,
основним завданням якого є розвиток творчих здібностей школярів. Учні гуртка виступають на шкільних
концертах, виховних заходах, родинних святах, приймають участь в районних та
обласних конкурсах.
Музика проходить крізь все
життя школи. А урок музики - тільки імпульс для досягнення цих цілей. Його
творчим лідером повинен стати вчитель музики, який прагне до творчого пошуку,
до руху вперед і якщо він випробує захоплення перед світом, буде безперервно
працювати над собою, творити, це і буде справжній рух, за яким стоїть розвиток
творчої особистості школяра.
Це дозволяє
учням не тільки глибше проникнути в світ музики і художньої культури, а й
творчо розкрити свій внутрішній світ, виявити все краще, що в них є. Діти
починають розуміти, що духовна культура пробуджує в людині особистість,
підносить саму людину та її роль у світі до найвищих цілей і
завдань.
Немає коментарів:
Дописати коментар